6 otázek, které vám pomohou vybrat nejlepší e-mailingový nástroj

Chystáte se začít s e-mail marketingem? Nebo už tenhle účinný způsob online propagace používáte a chcete ho trochu osvěžit? Pak byste měli dát důraz na výběr správného e-mailingového nástroje. Podívejte se na 6 otázek, jejichž zodpovězení vám volbu hodně usnadní.

1.  Jaké jsou vaše potřeby?

Každý nástroj nabízí jiné výhody a ne vždy využijete všechny. Už v začátku byste měli mít promyšlené, zda budete posílat e-maily jednou měsíčně, nebo častěji, nebo jestli využijete možnosti automatizovaného e-mailingu. To znamená, že se při provedení určitých akcí (např. zájemce nakoupí u vás v obchodě) nebo v určitý termín (narozeniny) příjemci automaticky odešle předem připravená zpráva.

2.  Kdo bude s nástrojem pracovat?

Pokud se chystáte pracovat na e-mail marketingu bokem k vlastnímu podnikání, asi si dobře rozmyslíte, zda potřebujete propracovaný nástroj s velkým množstvím funkcí. Daleko víc vám bude vyhovovat uživatelsky přátelský software. Složitější aplikace využijí spíš společnosti, které dělají e-mail marketing na vysoké úrovni a ve větším počtu lidí.

3.  Jak probíhá komunikace s tvůrci nástroje?

Ať už s programem úplně začínáte, nebo vás vykolejí pokročilejší problémy technického rázu, dostupná technická podpora vám často může ušetřit spoustu času i peněz. Proto si už předem zjistěte, jak poskytovatel nástroje se svými zákazníky komunikuje nebo jak je aktivní na sociálních sítích. Pokud nejste zběhlí ve světových jazycích, oceníte český SmartEmailing, který si právě na podpoře tuzemských klientů zakládá.

4.  Co plánujete do budoucna?

Už na začátku byste měli mít stanovenou strategii e-mailingu – dokumentu, který určuje účel jednotlivých posílaných zpráv i vašeho e-mail marketingu jako takového. Této strategii se drže i při volbě nástroje a vždy maximálně zohledňujte především dlouhodobé cíle. Pokud chcete začít jednoduchým zasíláním newsletteru, ale do budoucna byste rádi využili pokročilejších e-mailingových metod, zajímejte se o nástroje, které s nimi umí pracovat.

5.  Jaké máte finance?

Minimálně na základní úrovni se e-mail marketing dá dělat zcela zdarma. V tom případě jste většinou limitováni počtem kontaktů nebo omezením některých funkcí. Jako rozjezd do začátku to mnohdy plně postačuje.

Podle úspěšnosti vašich zpráv ale můžete postupně dojít k potřebě upgradovat na placenou verzi. Je proto dobré mít předem zjištěné, zda se vás něco takového může týkat a kolik by vás to v tom případě mohlo stát. Pokud by totiž výdaje měly být nepřiměřené vašim očekáváním, je lepší se rovnou poohlédnout po nástroji od jiných tvůrců.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *