Facebook cílí reklamu podle vašeho nákupu

Facebook cílí reklamu podle vašeho nákupu
cileni reklamy na facebooku

Facebook přichází se zajímavou myšlenkou cílení reklamy. Poznávací znamení má být vaše zkušenost a vaše předešlé nákupy. Facebook k tomu využívá zákaznických karet a dat, která tyto karty obsahují. Celý přístup je velice jednoduchý.

Princip cílení reklamy Facebooku

Facebook se snaží cílit reklamu podle největší možné relevance. Využívá k tomu data ze zákaznických karet. Tyto karty jsou prakticky odkudkoliv. Z potravin, obchoďáku, obchodu s oblečením, drogerie a podobně. Pomocí nákupu lidí vlastnící tyto karty dokáže Facebook analyzovat vaše nákupní procesy a využít toho při cílení reklamy.

Co to jsou zákaznické karty?

Zákaznické karty má prakticky každý z nás. Jsou to různé členské karty, karty z obchodu, slevové kartičky či permanentky. Všechny tyto karty jsou navázány na nějakou osobu a například email nebo telefon. A právě spárování těchto dat s Facebookem dává obrovské možnosti toho, jak správně cílit reklamu. Poznávací znamení je tedy to, kdy a co nakupujete. Od toho se odvíjí další výpočty, analýzy a predikace při cílení reklamy.

Facebook spolupracuje s Epsilon, Acxiom a Datalogix

Společnosti Epsilon, Acxiom a Datalogix se spojili s Facebookem, aby společně testovali výše popsané cílení reklamy. Jako vzorový příklad se používá cílení reklamy jednoho z největších dodavatelů slazených nápojů ve světě na osoby, které si například v minulém měsíci koupili tento nápoj. Je to velice jednoduché a stačí mít pouze databázi zákaznických karet, které se při nákupu uplatní ať už kvůli slevě, věrnostnímu programu či jinému důvodu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *