Jak funguje franšíza?

Na principu franšízového podnikání v České republice působí celá spousta společností, a to včetně řetězce Extéria Market, poskytovatele poradenství v oblasti BOZP a PO. A nelze se tomuto trendu divit, vždyť je to ideální způsob, jak rozšířit svůj tým a dostat se se svou značkou do dalekých končin, aniž by to majitele značky stálo příliš mnoho úsilí. Musí jen poskytnout své know-how a značku, za kterou lidé jsou už zvyklí chodit. Vše stojí na licenčních smlouvách a splatném poplatku za provozování další pobočky společnosti.

Rozšiřte svůj podíl na trhu

Franšíza sama o sobě funguje velmi jednoduše. Franšízor poskytne své know-how, marketingovou strategii i veškeré nabyté znalosti k tomu, aby franšízant mohl otevřít pobočku disponující pod onou značkou. A díky tomu ostatně může rychleji a snáze prorazit na trhu. A to se hodí, zejména pokud se člověk rozhodl udělat díru ve velmi konkurenčním prostředí.

V současné době franšízové podnikání funguje napříč všemi odvětvími, ale nejvíce se s ním setkáme na poli gastronomie. V posledních letech se však stává velmi populární i ve světě služeb.

Všechno stojí na franšízové smlouvě

Veškerá spolupráce stojí na franšízové smlouvě. Stejně jako všechny jiné věci, i v tomto případě musí být na smlouvě podpisy obou zúčastněných stran. Co je pozitivní, tak že tento trend převzatý z Ameriky nemusí mít žádné speciální náležitosti, i když by to samozřejmě k tomu vybízelo. Zkrátka a dobře vzniká jakási dohoda mezi poskytovatelem licence a začínajícím franšízantem, která musí obsahovat hlavní prvky smluv. Mezi ně patří například obchodní zastoupení, sídlo obou stran, kupní, nájemní a leasingové zastoupení a další.

Stejně tak musí být ve smlouvě důkladně vymezeny nejen práva, ale také povinnosti obou stran. Obvykle se zde píše i o odpovědnosti za jejich porušení. Dohoda by měla definovat, jak bude také franšíza vypadat, jaké služby se budou poskytovat či jaké produkty se budou prodávat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.